21. června 2008

Import dat výkresu z AutoCADu do editoru Flashe

Pokud potřebujete importovat do Flash editoru grafiku z výkresu AutoCADu, bude se Vám možná hodit následující postup. Dopracoval jsem se k němu na základě rad, které jsem získal v diskusi. Potřeboval jsem přenést do Flashe čárovou vektorovou grafiku, kterou jsem vytvořil v AutoCADu. Jednalo se rovinný axonometrický průmět vytvořený ze 3D modelu pomocí příkazu AutoCADu _solprof. Cesty přes formát DXF nebo AI zklamaly - entity jiných typů, než úsečka, kružnice, oblouk, tzn. elipsy a spline křivky se deformovaly. Naštěstí se našlo řešení.

1.krok - AutoCAD 2007: Vytvoření zdroje.
Je to 2D čárový rovinný axonometrický průmět 3D modelu ve formátu DWG AutoCAD 2007. Kolem grafiky je rámeček v proporcích budoucí scény ve Flashi, mj. pro pozdější nastavení správného měřítka. V mém případě má rámeček velikost S x V = 700 x 800 kreslících jednotek, protože výsledná velikost ve Flashi má být 700 x 800 px. Soubor DWG obsahuje jen čárovou grafiku 2D průmětu složenou z entit typu úsečka, oblouk, kružnice, křivka, spline a elipsa. Pro vytvoření průmětu jsem nastavil promítání do roviny a odstranění duplicit při překrývání se čar. (AutoCAD umožňuje i protorové rozložení obrysových čar, ale to nemá praktický význam, pokud chcete vygenerovat čárovou grafiku pro výkres).

2.krok - Adobe Ilustrator CS3: Načtení DWG souboru do prázného web dokumentu.
Otevřel jsem nový "web document" o rozměrech 700 x 800 px a pomocí příkazu Place vložil DWG. Měřítko jsem nastavil na "Scale to Fit Crop An". Tím se kreslící jednotky AutoCADu převedou 1:1 na pixely a grafika včetně rámečku se vystředí automaticky v dokumentu.

3.krok - Adobe Ilustrator CS3: Export do SWF.
Dokument není nutno ukládat. Postačí jej exportovat do SWF. Nastavil jsem přitom formát Flash Player 8.

4.krok - Flash 8 Profesional: Import SWF.
Importoval jsem SWF přímo na scénu. Pak jsem jej příkazem ungroup rozložil až na úroveň entit. Nastavil jsem pak u všech čar tloušťku hairline. Barvy zůstaly zachovány: v AutoCADu jsem používal barvy z množiny 16-ti základních, a ty se touto cestou bez problémů převedly.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Chovejte se zde, prosím, jako v místnosti plné lidí, na kterých Vám záleží. Děkuji :o)