Základní grafické prvky můžete mít uložené v knihovně symbolů přímo ve velikosti, v jaké je pak ve Flash animaci používáte. Například logo. Pokud má být ve finále široké 83 pixelů, bude mít tutéž velikost i v knihovně. Logo pak stačí jen přetáhnout na určené místo ve Flash animaci a nic více neřešit. Určité potíže nastanou jen, když chcete rozměry loga později proporcionálně zmenšit, a to například tak, aby jeho šířka byla přesně 64 pixelů. Musíte si vzít k ruce kalkulačku a vypočítat si novou výšku ručně a vypočtenou hodnotu zadat do panelu
Info. Zabere to sice pár desítek vteřin, ale proč to nedělat chytřeji.
Osvědčil se mi postup, kdy mám prvek uložený v knihovně tak, aby alespoň jeden jeho charakteristický rozměr (šířka či výška) byl roven právě 100 pixelů. Po umístění prvku do Flash animace pak stačí nastavit na panelu
Transform procentuální měřítko hodnotou, která odpovídá požadovanému rozměru v pixelech a druhý rozměr se nastaví automaticky ve správné proporci - tedy pokud máme na panelu zatrženou volbu proporcionální změny rozměrů (
Constrain).
Logo si tedy uložíme tak, aby jeho šířka v khihovně byla 100px. Po přetažení loga na určené místo v animaci pak pocí panelu Transform nastavíme velikost instance loga na 83% resp. 64%. Šířka tak bude požadovaných 83px resp. 64px a výška se vždy dopočítá automaticky.
Tento postup je samozřejmě nejvhodnější pro vektorové objekty.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Chovejte se zde, prosím, jako v místnosti plné lidí, na kterých Vám záleží. Děkuji :o)